Ledere i erhvervslivet har brug for pr big tid, og de viser det hver dag.
Hvordan? Ved at holde kontakten med deres vigtigste eksterne målgrupper og ved nøje overvågning af deres opfattelser om virksomheden, publikum medlem følelser om varme emner på spørgsmålet og de adfærd, der uundgåeligt følger.
Kunne der være en vinkel her for din virksomhed?
Hvad jeg mener er, når du interagerer med, så Lær hvad det vigtigste målgruppe af jeres mener om dig og din organisation, en korrigerende pr mål – en specifik adfærdsændring–kan etableres.
Som derefter kræver, at du identificere en strategi. Der er kun tre valg her, skabe mening hvor ingen eksisterer, ændre eksisterende udtalelse eller styrke det.
Det er en logisk rækkefølge. Med dine mål og strategi nu sæt skal du overbevisende meddelelser med en god chance for at flytte opfattelser (og dermed adfærd) i organisationens retning. Men du skal sørge for meddelelserne taler ikke kun til det aktuelle emne på spørgsmålet, men at eventuelle misforståelser eller unøjagtigheder fundet under din informationsindsamling, og eventuelle problemer, der kan være under opsejling.
Hvad vil du gøre med din nye besked? Du vil bære det opmærksom på din prioriterede publikum. Du skal bruge kommunikation taktik, der er troværdig i øjnene på modtageren, og effektiv i at nå ham eller hende. Du vil også ønsker taktik, der en god chance for bevægelige udtalelse i denne målgruppe på emnet på spørgsmål i din retning.
Heldigvis er der mange kommunikation taktik at vælge imellem: nyhedsinteresse meddelelser, breve til redaktøren, pressemeddelelser, radio og aviser interviews, brochurer, taler og så videre.
Nu, du er tilbage til tilstanden overvågning som du interagere igen med medlemmer af den centrale målgruppe. Med din kommunikation taktik hamring væk, holder du en øjne skrællet for tegn på target publikum udtalelse forskydninger i din retning. De andre øjne (og ører) Vær på vagt for eventuelle referencer af print og broadcast medier eller andre lokale thoughtleaders til din omhyggeligt forberedt besked.
Den nederste linje er, er opfattelser og adfærd i målgruppen at blive ændret? Hvis ikke, justeringer af din kommunikation taktik – ofte en stor stigning i, og bredere udvalg–skal gøres. Dit budskab skal muligvis også blive skærpet og dets faktuelle grundlag styrkes.
Gradvist, vil du begynde at lægge mærke til ændringer i udtalelse begyndt at vises sammen med en stigende modtagelighed på disse beskeder af jeres. Dette er et reelt fremskridt.
Bør du stadig har brug for opmuntring til at hænge derinde med din helt nye pr program, overveje dette. Et enkelt spørgsmål – for eksempel en potentielt farlige, ubemandede opfattelsen blandt en nøgle publikum–kan spredes som en steppebrand nudging enhver virksomhed tættere til fiasko end succes.
Denne statistik alene bør gøre dig føle sig temmelig godt om pr.
udgangen